Examenplein.nl
Aankondiging
#1 Friday 05 September 2008 18:06:07
- Tamara
- Forum lid
- Bijdragen: 15
Flex-toets WOZ
Ik heb vandaag voor het eerst de Flex-toets Aanvullende theorie WOZ gedaan. Ik vond het niet te doen!!!! Ik vroeg me af wie ook al een flex-toets WOZ heeft gedaan en wat zijn/haar ervaring er mee is?
#2 Saturday 06 September 2008 00:35:05
- Nanne
- Super forum lid
- Bijdragen: 163
Re: Flex-toets WOZ
Tamara,
Vertel me er alles over!!
Ik sta namelijk op het punt om em ook te doen.
Ga terug in gedachten, focus, ja zo ja. ![]()
Hoeveel vragen kun je nu letterlijk reproduceren?
Vast wel een stuk of 20.
#3 Saturday 06 September 2008 11:00:14
- Tamara
- Forum lid
Nou, ik ben nog steeds super boos, maar hier volgen een paar vragen / onderwerpen:
_ Sinds 2005 is er een aftrek voor eigen woningschuld. Hoeveel procent is dit??? ( Ik heb hier nog nooit iets over gelezen in de WOZ!!!)
- Een school kan zijn BTW niet verekenen, hoeveel procent moet opgesteld worden bij de WOZ-waarde: 0, 6 of 20%.
- Een bezwaarschrift is tijdig ingediend als;
A. Het bezwaarschrift bij de gemeente is bezorg binnen 6 weken na dagtekening van de aanslag
B. Het bezwaarschrift binnen 6 weken op de post is gedaan en binnen 7 weken is ontvangen bij de gemeente.
C. ........
Volgens mij is zowel A als B goed!
Verder wordt er erg diep ingegaan op de watersysteemheffing, en dan bedoel ik ook echt diep!
- Er was een vraag over een of andere huisvestingsverordening?????
- Een aantal reken vragen over GVW, die waren overigens wel te doen. Dankzij Heiko had ik deze allemaal goed!!!!
- Wat moet er op een taxatieverslag worden vermeld?
A. De dagtekening
B. Het soort object
C. Martkgegevens
Ik had B, want bijv. bij GVW hoeven er uiteraard geen marktgegevens op te staan. Helaas had ik hem fout????
Verder moet ik er even over nadenken, want mijn boosheid heeft nog steeds de overmacht!
Ik ga vrijdag eerst op vakantie, maar daarna ga ik langs om alles in te zien en uiteraard ga ik een bezwaarschrift indienen, want dit ging echt nergens over!!!!!
Ik wens je alvast heel veel sterke en suc6! Ik zal dit weekend nog ff goed nadenken en wanneer me nog een vraag te binnen schiet laat ik het je weten!
#4 Saturday 06 September 2008 11:09:39
- Nanne
- Super forum lid
Je ziet er prachtig uit als je boos bent...
#5 Sunday 07 September 2008 19:29:47
- Nanne
- Super forum lid
Het waterheffingsysteem is compleet nieuw voor mij. Ik kan me niet herinneren dat ik dat tegengekomen ben in de theorie. Op de site van de waarderingskamer zie ik dat dit systeem per 2009 het huidige vervangt.
Wat voor vragen werden daar gesteld?
Heb je veel gebruik moeten maken van het wetboek?
#6 Monday 08 September 2008 05:52:48
- Tamara
- Forum lid
Heb het wetboek wel gebruikt, maar heeft me geen stap verder geholpen. Er werd onder andere gevraagd hoe er kostenbesparend te werk werd gegaan. Hier staat wel iets over in het wetboek, maar niet datgene wat ze vroegen. Ook op de WIB wordt diep ingegaan! Maar wie weet vragen ze de volgende keer wel iets over de kansspelbelasting. Je weet het bij het SVM maar nooit!
#7 Monday 08 September 2008 21:15:45
- Bakkertje
- Super forum lid
- Bijdragen: 1020
Als je maar een puntje of 2 tekort komt, kan het lonen om bezwaar in te dienen tegen vragen die niks met de woz hebben te maken of die gewoon zo ver buiten hun proporties zijn gegaan dat niemand ze kan oplossen(op Heiko na dan
)
#8 Tuesday 09 September 2008 22:50:23
- Nanne
- Super forum lid
Ik ben gezakt ![]()
Aan mijn gemoedstoestand heeft het niet gelegen.
Geconcentreerd, emotieloos, in trance.
Nog steeds eigenlijk, want het is me nog niet gelukt om zo boos als Tamara te worden. Dreigde zelfs even blij te worden!
Zou het een shock zijn?
#9 Wednesday 10 September 2008 06:30:01
- Tamara
- Forum lid
Wat had je??? En wat voor vragen had jij???
#10 Wednesday 10 September 2008 11:44:35
- Nanne
- Super forum lid
Ik had maar 26 van de 49 goed (moet 32 hebben om te slagen).
Bijvoorbeeld:
Een bedrijf (niet BTW- plichtig) huurt voor € 130,- m2 excl. BTW.
Wat betaald hij per m2?
a.€ 137,80
b.€ 130,--
c.€ 154,70
Doe je nu de BTW bij de prijs per m2 op of pas achteraf. (ik deed c).
Of deze:
Een bedrijf met 15.000 m2 heeft een brutohuurwaarde van € 900.000,-. Een vergelijkbaar object heeft een waarde van € 1.250.000,- en heeft een bvo van 19.000 m2. Bereken de kapitalisatiefactor.
Ik kwam niet op een van de antwoorden uit. Hij lijkt toch simpel.
Als me meer te binnen schieten meld ik ze hier.
Dit examen kwam gewoon te vroeg voor mij, had meer moeten oefenen met berekeningen e.d.! Nu ga ik eerst Wonen/MKB doen, zodat ik gediplomeerd ben, om vervolgens daarna de WOZ (flextoets én praktijktoets) in 1x te doen.